Det er ingen hemmelighed at i11time kan volde problemer, når man skal navigere rundt. menuen har rullegardiner/'drop down'-menuer og deri er links til f.eks. forum, som så er delt op i emner o.s.v. Og så er der grupper, hvor man også skal sortere for at ende der hvor man vil hen.

"Vejledning" i menuen afhjælper en del af denne potentielle uoverskuelighed, men er det nok?

Kom med dine personlige holdninger - frit fra leveren - og kom meget gerne med links til sider, hvor der er et forum af den slags du kunne tænke dig.

Personligt mener jeg, at forsiden kunne ligne den der er nu, med nogle faste punkter, samt seneste aktivitet i forum/fora og så et overblik over de bedste film. Altså stort set ingen ændringer.

Menu-mæssigt derimod, burde det forenkles gevaldigt. For ikke at trætte jer med detaljerede forklaringer ;o), er et eksempel her: http://www.caprice.se/index.php - spekuler ikke så meget på forsiden, men klik på f.eks. "Forum" i toppen. Man kommer så til en side, hvor alle kategorier man kan skrive og uploade i, er samlet. Altså, et minimum af undermenuer og lagkagestruktur.

Og "Hjemmeside" kunne måske rettes til det mere retvisende "medlemsprofil" eller bare "min profil" - men det er en detalje.

Hvad synes du? Kom meget gerne med eksempler (links), så vi kan se hvad du mener.

Søgeord: brugervenlighed, design, hjemmeside, i11time, menu

Views: 126

Reply to This

Svar i denne forum tråd

som du bemærker står der nu MENU - hvilket var en ret åbenlys tilføjelse som jeg burde have tænkt på fra starten. Det hjæper lidt tror jeg.
Hej Michael

Når man laver en webside om, vil dem som kendte den tidligere version tit være modstandere af det nye af den simple grund at de nu må lære alting forfra, det er meget naturligt.

Det vigtigste er i virkeligheden ikke om de nuværende skeptikere, som allerede har valgt at stå frem, får den bruger flade de er vandt til, det vigtigste er i stedet at siden er så nem som muligt for de som IKKE har valgt at stå frem endnu, kan finde rundt på siden.

Så det skal først og fremmest være nemt for nye, men hvis det ER lykkedes at lave en webside nemmere for nye mennesker, så vil de "gamle" brugere også kunne se fordelene så snart de har givet slip på de "gamle vaner" :)

Prøv at giv det lidt tid og så skriv endelig hvad du syntes om det ! (hvad er det man siger om at lære en gammel hund nye tricks ? hø hø)
de nye elementer køre i Flash. Flash er egenligt noget lort, hader flash af mange mange årsager som jeg nok skal lade være med at komme ind på her, MEN, Flash eller ej så giver dette muligheden for at lave en langt mere intuitiv brugerflade som kommunikere funktionerne ikke kun i ord og menuer, men også med grafik og ikoner.

Jeg er ved at lære nogle nye tricks og hvis det lykkedes (?!?!) vil jeg muligvis på et tidspunkt blive i stand til at lave samme navigator i noget andet end Flash, men jeg er ikke programmør så vi må se ad.

Husk, som jeg tit har skrevet, at i11time.dk ikke er designet for dem som allerede står frem. Den er derimod designet for dem som vi endnu ikke har fået til at stå frem og det er jo i vores alles interesse :)
bemærk følgende forandringer på i11time.dk

• Hjemmeside menu: -Profil -Ændre profilfoto -emails (indstil hvilke typer notifikationer du ønsker fra i11time.dk)
• Info menu: her er de menu punkter fra de to tidligere menuer (bevægelsen kritikken) samlet. Resten af menu punkterne findes nu i den nye grafiske navigator i højre side.
• Skeptikere er omdøbt til "Branche (A - J)" samt "Branche (K - Å).
• Chat menu: direkte link til chatten hvis man foretrækker den embedded på siden frem for "facebook versionen" nede i højre hjørne.
• + menu: genvejsmenu til at TILFØJE .....

NAVIGATOR:
• grafisk intuitiv navigator som giver direkte adgang til at "stå frem" med navn og foto ved at oprette en profil osv. osv. osv.

Jeg håber specielt den nye navigator i højre kolonne vil virke langt mere overskuelig på nye besøgende end den tidligere forside hvor der var totalt kaos på forsiden med alt alt for mange ting smækket op.

Nu er forsiden simpel, med en informerende oversigt over WTC komplekset (forstår ikke din pointe om at der var mere information på den tidligere forside Michael??) som selv hærdede 911 truthers kan have lidt svært ved at overskue (inkl. mig selv).

Der har lige siden i11time.dk startede, været en råben og skrigen (positivt ment ! - jeg har altid selv været 100% enig) på en mere simpel forside. Nu er den her venner - eeehhh op med humøret??? :)
Hej!
Jeg synes, at i11time-sitet er blevet meget mere enkelt, overskueligt og flot.
Tak for indsatsen!

Bedste hilsener
TT
Hmm... nu synes jeg at forsiden ser totalt underlig ud. Og "MENU" virker ikke længere...

Du har bare lige fanget websiden mellem opdateringer - jeg sidder og roder med koden lige nu. Der vil være "forringet billedkvalitet" og "der er ikke noget galt med dit TV" i nærmeste fremtid ;)

Lars Vestman said:
Hmm... nu synes jeg at forsiden ser totalt underlig ud. Og "MENU" virker ikke længere...

Alright, jeg klapper lige den berømte hest ;o)

Noget andet - når man svarer på indlæg her, så står der en masse html-koder o.s.v. - er det tanken at vi skal kunne klippe i citere o.s.v.? Det ser jo godt ud når man gør det, men det er jævnt svært at gennemskue al den html...
Ideen er at komme væk fra den "threaded forum" vi havde før hvor nye svar blev placeret måske på side 4/10 under den post man svarede på, i stedet for at citere den post man svarer på og så placere de sidste svar i en kronologisk rækkefølge.

Egenligt er det ikke tanken at man skal rette i den post som en anden har skrevet, og som man selv svarer på. Det er ideen at man blot viser hvilken post det er man svarer på, uændret selvfølgelig.

:)

Lars Vestman said:
Alright, jeg klapper lige den berømte hest ;o)

Noget andet - når man svarer på indlæg her, så står der en masse html-koder o.s.v. - er det tanken at vi skal kunne klippe i citere o.s.v.? Det ser jo godt ud når man gør det, men det er jævnt svært at gennemskue al den html...
Brian Fløe said:
Ideen er at komme væk fra den "threaded forum" vi havde før hvor nye svar blev placeret måske på side 4/10 under den post man svarede på, i stedet for at citere den post man svarer på og så placere de sidste svar i en kronologisk rækkefølge.

Egenligt er det ikke tanken at man skal rette i den post som en anden har skrevet, og som man selv svarer på. Det er ideen at man blot viser hvilken post det er man svarer på, uændret selvfølgelig.

Ok, jeg er med - men man bør vel samtidig fordre at vi skriver svaret under, og ikke over? Kan du lave en funktion i forum, så man får dette glimrende overblik - kendt fra mange andre fora..? Dette indlæg måtte jeg f.eks ændre flere gange, og bl.a. klippe-klistre med "blockquote" o.s.v. Jeg håber du kan låne en nem formular, eller noget (har ikke indsigt i html, andet end på børnehaveklassesniveau ;o)
Hej Lars

Er ikke 100% sikker på hvad du mener? Man klikker på "reply to this" hvis man vil sværer på en bestemt post, ellers skriver man øverst (oversættelserne har haft nogle tekniske problemer de sidste måneder, som mange sikkert har bemærket - jeg mangler tiden til at gå dybt ind i koderne for at ændre dette desværre, måske kommer rettelsen på et tidspunkt).

Lars Vestman said:
Brian Fløe said:

Ok, jeg er med - men man bør vel samtidig fordre at vi skriver svaret under, og ikke over? Kan du lave en funktion i forum, så man får dette glimrende overblik - kendt fra mange andre fora..? Dette indlæg måtte jeg f.eks ændre flere gange, og bl.a. klippe-klistre med "blockquote" o.s.v. Jeg håber du kan låne en nem formular, eller noget (har ikke indsigt i html, andet end på børnehaveklassesniveau ;o)
banneret bliver stadig opdateret / udviklet.

facebook tilføjet i MENU i højre kolonne.

Reply to Discussion

RSS

600 danske skeptikere

Sammen gør vi en forskel

Klik og STEM forslaget ind i folketinget! forum
FACEBOOK "SYNTES GODT OM" KNAPPEN TÆLLER IKKE
Invester i en bedre fremtid!
Engangsbeløb / Månedlig overførsel
Niels Harrit foredrag
Nyborg Nordea:5875-4382580082
Støt det prisbelønnede foredrag af Niels Harrit på sin vej rundt på Danmarks-turné og det kæmpe arbejde der udføres før hvert foredrag i form af flyers og DVD uddeling.

Amnesty International
Kæmper for dine civile rettigheder

fotos

• tilføj fotos
  • Se alle

Badge

Loading…

© 2012   Created by Brian Fløe.

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service

Et gratis værktøj til alle som ønsker en uvildig undersøgelse

600 SKEPTISKE CIVILE, FAG- OG VIDENSKABSFOLK

KRÆVER UVILDIG UNDERSØGELSE AF 11. SEPTEMBER 2001

Civile Akademikere Arkitekter Brandmænd Ingeniører Journalister Militær Piloter Politikere Psykologer Videnskabsfolk Censureret på Wikipedia

facebook fanside i11time.dk
Loading