Det er ingen hemmelighed at i11time kan volde problemer, når man skal navigere rundt. menuen har rullegardiner/'drop down'-menuer og deri er links til f.eks. forum, som så er delt op i emner o.s.v. Og så er der grupper, hvor man også skal sortere for at ende der hvor man vil hen.

"Vejledning" i menuen afhjælper en del af denne potentielle uoverskuelighed, men er det nok?

Kom med dine personlige holdninger - frit fra leveren - og kom meget gerne med links til sider, hvor der er et forum af den slags du kunne tænke dig.

Personligt mener jeg, at forsiden kunne ligne den der er nu, med nogle faste punkter, samt seneste aktivitet i forum/fora og så et overblik over de bedste film. Altså stort set ingen ændringer.

Menu-mæssigt derimod, burde det forenkles gevaldigt. For ikke at trætte jer med detaljerede forklaringer ;o), er et eksempel her: http://www.caprice.se/index.php - spekuler ikke så meget på forsiden, men klik på f.eks. "Forum" i toppen. Man kommer så til en side, hvor alle kategorier man kan skrive og uploade i, er samlet. Altså, et minimum af undermenuer og lagkagestruktur.

Og "Hjemmeside" kunne måske rettes til det mere retvisende "medlemsprofil" eller bare "min profil" - men det er en detalje.

Hvad synes du? Kom meget gerne med eksempler (links), så vi kan se hvad du mener.

Søgeord: brugervenlighed, design, hjemmeside, i11time, menu

Views: 31

Reply to This

Svar i denne forum tråd

ENDELIG fik jeg bedt udviklerne om at kigge på et (faktisk meget alvorligt) problem med siden: når man f.eks valgte "ingeniører" i Skeptikere menuen kom ikke alle ingeniører frem. Det har de nu fået fixet ( !!! ) hvilket jo er ekstremt vigtigt.
Brian Fløe said:
ENDELIG fik jeg bedt udviklerne om at kigge på et (faktisk meget alvorligt) problem med siden: når man f.eks valgte "ingeniører" i Skeptikere menuen kom ikke alle ingeniører frem. Det har de nu fået fixet ( !!! ) hvilket jo er ekstremt vigtigt.

Tja, det virker nu stadig ikke herfra. Man skal selv rette det, før man får nogle resultater frem. Sådan ser det ud i IE7:

Tak for screenshot Lars! Det skal der også lige kigges på, men fejlen jeg henviste til er blevet rettet for nu dukker alle ingeniører op når du så manuelt tilføjer det danske bogstav ø i søgefeltet.
Jeg vender tilbage med nyt omkring IE7 problemet ...

Lars Vestman said:
Brian Fløe said:

Tja, det virker nu stadig ikke herfra. Man skal selv rette det, før man får nogle resultater frem. Sådan ser det ud i IE7:

Ny simpel navigation i menu: "i11time.dk"

Google Search tilføjet til i 11. time siden
Ny velkomst side på i11time.dk

- interview med kendte danskere fjernet grundet seneste chikane fra Politiken.dk - hvis man fandt et link på politiken.dk forum til en film med copy right postet af et af medlemmerne med en kommentar om at man kunne brænde et gratis kopi til sin nabo, ville man fristes til at spørge journalist Kjeld Hybel:"hvordan kan du arbejde for en avis hvis webside »opfordrer« til piratkopiering?"

- der er selvfølgelig en årsag til at politiken netop går efter disse personligheder, det ser ikke godt ud at informerer om den opbakning kravet får fra også den kulturelle scene.

- erstattet med arkitekter og ingeniører samt Charlie Sheens opfordring til en ny undersøgelse.

- højre kolonne fjernet fra velkomst siden for at give mere plads i bredden og øge overskueligheden.
UPS - tekniske problemer hærgede siden mellem kl. 21.30 - 22. "krisen" er overstået.
Det ser godt ud, Brian! Jeg kan godt lide den lyseblå baggrundsfarve, da den er med til at skabe en smule overblik.

Lidt småjusteringer:

Jeg savner et par kolon ( : ) efter "Formålet med i11time.dk", "Sæt dig ind i problemet" og "Vær en del af løsningen" samt overskrifterne over de nederste videoer.
Og den forklarende tekst i formålsbeskrivelsen, kunn måske deles op i to spalter?

"■FBI tolk Sibel Edmunds afsløreringer?" -> afsløringer

"■NORAD reagere ikke?" -> reagerer

"■NIST påstår de ikke har kunnet finde beviser på eksplosioner, sener indrømmer de at de aldrig undersøgte det" -> senere

Og endelig er der ved at være en hel del forskellige skrifttyper og -størrelser på forsiden, men den er nu alligevel blevet mere klar, generelt.
Du har ret! Jeg kigger på det!
Det med skriftstørrelsen var faktisk én af de ting der røg igennem hovedet på mig som jeg glemte i farten. Jeg blev pludselig nød til at finde på noget nyt i en fart.

Lars Vestman said:
Det ser godt ud, Brian! Jeg kan godt lide den lyseblå baggrundsfarve, da den er med til at skabe en smule overblik.

Lidt småjusteringer:

Jeg savner et par kolon ( : ) efter "Formålet med i11time.dk", "Sæt dig ind i problemet" og "Vær en del af løsningen" samt overskrifterne over de nederste videoer.
Og den forklarende tekst i formålsbeskrivelsen, kunn måske deles op i to spalter?

"■FBI tolk Sibel Edmunds afsløreringer?" -> afsløringer

"■NORAD reagere ikke?" -> reagerer

"■NIST påstår de ikke har kunnet finde beviser på eksplosioner, sener indrømmer de at de aldrig undersøgte det" -> senere

Og endelig er der ved at være en hel del forskellige skrifttyper og -størrelser på forsiden, men den er nu alligevel blevet mere klar, generelt.
og jeg er glad for kommentaren omkring den nye body farve, som netop sigtede efter mere overskuelighed på www.i11time.dk/index.php

Har rettet lidt i forsiden
Teksten i boksen til højre på forsiden under "Badge" er mørkeblå og kan ikke ses --
kh.
chrissy

Reply to Discussion

RSS

600 danske skeptikere

• Rene` Andersen
  • David Olsen
  • Kevin Raun Hansen
  • Ditte Øland Ohmand Jensen
  • Ridder Benny Jerne
  • Anders Holst Jensen

Sammen gør vi en forskel

Klik og STEM forslaget ind i folketinget! forum
FACEBOOK "SYNTES GODT OM" KNAPPEN TÆLLER IKKE
Invester i en bedre fremtid!
Vi har afsløret den 1% i 10 år!
Aktivisme Nyborg Nordea:5875-4382580082
Amnesty International dine civile rettigheder
(Evt. en automatisk månedlig overførsel)

fotos

• tilføj fotos
  • Se alle

Film

• foreslå en film/video om 11. september
  • Se alle

Badge

Loading…

© 2012   Created by Brian Fløe.

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service

Et gratis værktøj til alle som ønsker en uvildig undersøgelse

600 SKEPTISKE CIVILE, FAG- OG VIDENSKABSFOLK

KRÆVER UVILDIG UNDERSØGELSE AF 11. SEPTEMBER 2001

Civile Akademikere Arkitekter Brandmænd Ingeniører Journalister Militær Piloter Politikere Psykologer Videnskabsfolk Censureret på Wikipedia

facebook fanside i11time.dk
Et gratis værktøj til alle som ønsker en uvildig undersøgelse
Loading