Det er ingen hemmelighed at i11time kan volde problemer, når man skal navigere rundt. menuen har rullegardiner/'drop down'-menuer og deri er links til f.eks. forum, som så er delt op i emner o.s.v. Og så er der grupper, hvor man også skal sortere for at ende der hvor man vil hen.

"Vejledning" i menuen afhjælper en del af denne potentielle uoverskuelighed, men er det nok?

Kom med dine personlige holdninger - frit fra leveren - og kom meget gerne med links til sider, hvor der er et forum af den slags du kunne tænke dig.

Personligt mener jeg, at forsiden kunne ligne den der er nu, med nogle faste punkter, samt seneste aktivitet i forum/fora og så et overblik over de bedste film. Altså stort set ingen ændringer.

Menu-mæssigt derimod, burde det forenkles gevaldigt. For ikke at trætte jer med detaljerede forklaringer ;o), er et eksempel her: http://www.caprice.se/index.php - spekuler ikke så meget på forsiden, men klik på f.eks. "Forum" i toppen. Man kommer så til en side, hvor alle kategorier man kan skrive og uploade i, er samlet. Altså, et minimum af undermenuer og lagkagestruktur.

Og "Hjemmeside" kunne måske rettes til det mere retvisende "medlemsprofil" eller bare "min profil" - men det er en detalje.

Hvad synes du? Kom meget gerne med eksempler (links), så vi kan se hvad du mener.

Søgeord: brugervenlighed, design, hjemmeside, i11time, menu

Views: 126

Reply to This

Svar i denne forum tråd

Hej Brian, søgefelt resultat i grafisk forvirring, prøv en gang. Og så i går uoploaded jeg 3 film, som jeg efter upload redigerede lidt i, lagde mærke til tælleren registrede den havde været vist 2 gange. Så embedder jeg film nummer 4, men før jeg rent faktisk poster den ser jeg i et andet faneblad at film nummer 4 - endnu ikke uploadet - nu er nummer 2 på barometret, altså over de 2 film jeg lige havde uoplodet og siden havde afspillet flere gange, og lige under hvad der skullle være den mest sete post på siden. Altså endnu ikke uploadet, og på en fredag den næst mest sete post gennem hele ugen.

????

Godt du opdager det Thomas! Jeg tror fejlen er rettet nu (søgefeltet).

Den tæller hver gang en browser loader siden, også hvis du reloader siden. Jeg har igennem noget tid nu været i kontakt med Ning omkring deres "leaderboard" (barometeret), som har nogle problemer. De arbejder på det.

Jeg forstår ikke hvorfor foto's og film skal ligge i bunden på forsiden, under links der ikke har direkte tilknytning til 911.

Jeg så først lige din kommentar for få minutter siden Thomas. Der er nu blevet plads til fotos of video i venstre kolonne på Start siden, fordi den nye menu overflødiggør "genveje" og "tilføj ..." osv. 

NY NAVIGATIONSMENU !

Vi skal sikkert lige vænne os til den nye navigatinosmenu i toppen af siden, men fordelen er at alt nu er samlet i menuen. Så man fare aldrig mere vildt på i11time.dk for lige gyldigt hvor man havner så har man hele navigationen samlet på ét sted, i den nye menu.

Det var nødvendigt at hacke den indbyggede menu og lave min egen i stedet for, da den gamle var håbløs langsom i reaktion og meget begrænset i forhold til hvor mange ting der var plads til.

Nye vaner skal lige ind på rygraden først, så i starten kan det godt virke frustrerende og forvirrende indtil man lære at finde rundt i menuen, men man har overblikket og ved hvor man skal finde det man leder efter.

Jeg tror det er et kæmpe skridt fremad, og at nye besøgende nu har langt bedre adgang til sidens indhold. Og selv veteraner på siden vil sikkert opdage nye ting man ikke før vidste eksisterede fordi det simpelthen var for svært at finde.

Lad champagne propperne springe ...hurra. Endelig et ordentlig overblik over i11time.dk

I skal nok være forberedte på at menu punkterne bliver skiftet lidt rundt lige i starten, efterhånden det hele lige "falder på plads".

Udemærket, Brian

"Tour the site" i menúen funger ej

Søgefeltet virker ikke (safari)

Hej Thomas

Tour the site er fjernet, menuen i sig selv får lov at fungere som en tour.

Søgefeltet virker igen.

Tak!

Jeg har inviteret Morten ind i tråden da han i sin status update siger at han ikke helt kan finde rundt på siden.

"Siden med links og videoer" - jeg ved ikke om det måske er forsiden du mener Morten: www.i11time.dk Den har både links og videoer.

Men ellers generelt: alt er i navigationsmenuen. Så når der er noget man ikke kan finde er det altid der man skal søge. Det er trods alt overskueligt at alle links er samlet på ét sted, frem for at de er spredt ud over hele sitet så man først skal finde side B før man kan se links  C og D.
Jeg har selv designet menuen, men ning.com har udviklet den software vi bruger her på websiden og det kan jeg desværre ikke selv styre.

over 600 millioner mennesker bruger facebook, men den side skulle også liiiiige lære at bruge. Det tager noget tid.

Derfor er alt "gemt væk" i menuen så alle sidens muligheder ikke overvælder øjnene fra starten, men man kan stadig "hive dem ned" når man ønsker.

Jeg er ikke klar over præcist hvilken side du beskriver som havende "links og videoer", men jeg er sikker på siden er et eller andet sted i menuen. Måske kan jeg hjælpe hvis du kan beskrive den side du leder efter? 

Jeg kan ikke lige komme med idéer til hvordan det hele bliver mere overskueligt, men skal tænke over det. 

Vigtigere synes jeg det er at vi ikke lukker os om os selv, men er åbne for diskussion og kritik. Som i en retssag hvor der er en forsvarer og en anklager. Jeg synes derfor vi skal have et link til www.debunking911.com. Der er argumenter for at nogle spørgsmål måske ikke er så vigtige at fremføre og hvad der kan gøres for at komme en afklaring nærmere. Vi svækker kun vores sag hvis vi fremfører spørgsmål, som andre har en god forklaring på. Feks er nogle af dem der siger "det lød som eksplosioner" folk der selv mener at de blot hørte lyden af bygningen, der styrtede sammen. Vi skal kun bruge citater fra folk, der hører eksplosionsagtigelyde, der ikke kan henføres til lyden af en sammenstyrtende bygning.

Det er også uheldigt hvis et billede af en svejsernedskåret søjle bruges som argument for thermite-

eller hvis vi begynder at fremføre at et fly næppe kunne have slået hul i muren på Pentagon , sådan som Tommy forleden sagde på TV.

Jeg kunne tænke mig at høre om nogen vd om 1, 3diphenylpropen kan fremkomme ved afbrænding af computere- det må der da være nogle miljøkemikere der ved noget om- eler om det er tegn på sprængstof.

Jeg kunne også godt tænke mig at høre om Thermite efterlader et spor af bariumnitrate og aluminiumoxid, sådan som det fremføres og at dette ikke er fundet i studier af støvet foretaget af USGS. Hvis det er sandt forstår jeg ikke hvorfor NIST ikke refererer til det på deres hjemmeside eller i deres rapporter, men det svækker argumentet for at almindelig thermite. Men hvordan med Niels Harrits nano thermite ? Jeg håber du kan hjælpe NIels hvis du er med er ? 

(Admin: Off Topic)

Måske færre  forum kategorier og var en ide? F.eks. kunne vi nøjes med 3 grupper:

"Aktivisme,"" "Kritik" "Andet".

Og have dem som tydelige grupper øverste på hver side. Under aktivisme kunne der være:

Kalender, planlægningsmøder, gruppearbejde, Hvor mødes vi? Hvornår? Hvordan gør vi? Hvad sker der i bevægelsen lokalt & globalt?

Undr kritikken kunne være:

Kritik af den officielle forklaring. med undergrupper som Konsekvenserne som kom i kølevandet på 11. september. Politik, civile rettigheder, folkestemning osv.

Under "andet kunne der så være: Musik, spillefilm, teater, malerier, klager, ideer, forslag, kritik, support, hjælp, off topic. 

Uden søgefeltet øverst på forsiden er jeg lost når jeg vil finde noget. Giv gerne søgefeltet en mere central placering mens vi tænker over hvilke forandringer der kunne gavne siden.

Problemet med Ning forum er at man ikke kan lave kategorier som har underkategorier.

Idag har jeg lavet følgende opdateringer:

- søgefeltet er flyttet ned i menuen

- "Moduler" i menuen er fremhævet med hvid baggrund

- Overskrifter i "drop down" menuen er fremhævet med sort farve frem for mørke blå.

- Menu punkterne i "drop down" menuen bliver nu fremhævet med en svag baggrundsfarve

- I "drop down" menuen: "Forum kategorier" har nu ikke længere sin egen overskrift, men er i stedet blot en adskillelse i den samme kolonne.

- "Drop down" menuen "Moduler" er ydermere blevet organiseret anderledes.

Opdateret:

- Menuen har fået en anden rækkefølge

- "Drop down menuer" er nu kategoriseret til venstre, mens "klik menuer" er kategoriseret til højre

- Skillelinjer mellem menuerne forøger overskueligheden

Reply to Discussion

RSS

600 danske skeptikere

Sammen gør vi en forskel

Klik og STEM forslaget ind i folketinget! forum
FACEBOOK "SYNTES GODT OM" KNAPPEN TÆLLER IKKE
Invester i en bedre fremtid!
Engangsbeløb / Månedlig overførsel
Niels Harrit foredrag
Nyborg Nordea:5875-4382580082
Støt det prisbelønnede foredrag af Niels Harrit på sin vej rundt på Danmarks-turné og det kæmpe arbejde der udføres før hvert foredrag i form af flyers og DVD uddeling.

Amnesty International
Kæmper for dine civile rettigheder

fotos

• tilføj fotos
  • Se alle

Badge

Loading…

© 2012   Created by Brian Fløe.

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service

Et gratis værktøj til alle som ønsker en uvildig undersøgelse

600 SKEPTISKE CIVILE, FAG- OG VIDENSKABSFOLK

KRÆVER UVILDIG UNDERSØGELSE AF 11. SEPTEMBER 2001

Civile Akademikere Arkitekter Brandmænd Ingeniører Journalister Militær Piloter Politikere Psykologer Videnskabsfolk Censureret på Wikipedia

facebook fanside i11time.dk
Loading